Book a meeting

Oslo Hi-Fi Center lanserer ny nettbutikk, basert på Webnodes sin E-handelsløsning

Publisert: 13.11.2015

oslo hi-fi centerWebnodes og Oslo Hi-Fi Center lanserer en ny nettbutikk for salg av high-end elektronikk. Utvikling og implementering av funksjonalitet i nettbutikken er utført av Webnodes, mens design og innhold har Oslo Hi-Fi Center selv stått for.

Oslo Hi-Fi Center er en av Norges største og eldste high-end spesialforretninger for gode lyd og bildeopplevelser. Siden 1975 har de fra sitt utsalgsted i Dronning Mauds gate 1-3 i Vika, Oslo alltid levert komplette lyd- og bildeløsninger til alle formål til musikk og film entusiaster i Norge. Oslo Hi-Fi Center er nå en av få gjenværende high-end spesialforretninger på lyd og bilde opplevelser.

«Våre kunder er typiske entusiaster som er levende opptatt av lyd og bilde. De jakter på de ultimate film og musikkopplevelsene både på jobb og i fritiden. Vår kundegruppen er spredt demografisk, og med få gode alternativer utenfor Oslo. Høykvalitets lyd og bilder kjøpes ved hjelp sanser. Kundene oppfordres derfor fremdeles til profesjonell veiledning i butikken, men for de som vet hva de skal ha, eller for de som bor langt unna, så er nettbutikken et veldig bra alternativ» - Sier Henning Morken, Daglig leder i Oslo Hi-Fi Center

«Nettbutikken har blitt så bra at den nå også benyttes den i den fysiske butikken vår i Oslo, eller når selgerne våre er ute hos kunder osv. Vi har blant annet laget et eget tilbudssystem der ansatte kan sy sammen produktpakker for kunden og gi dem rabatter og spesialtilbud som er skreddersydd til kundens behov».

Integrasjon med ElGuide, PayEx og Cresco
Oslo Hi-Fi Center benytter det som for mange er blitt en standard i elektronikkbransjen - ElGuide som sitt faktura, ordre og butikksystem. Nettbutikken er derfor integrert med ElGuide slik at alle all produktdata mellom den fysiske butikken og netthandelsløsningen er synkroniserte.  

Som betalingsløsning har vi integrert med PayEx som fungerer for de aller fleste formål og situasjoner i nettbutikken. I tillegg er løsningen integrert med Cresco som også tilbyr kredittløsninger og faktura i form av månedlige avdrag osv. for de mer eksklusive og kostbare produktpakkene.   

Navigasjon og produktsøk
Med ca. 2 0000 ulike produkter i tillegg til kampanjer og produktpakker, er selve navigeringen i nettbutikken er ekstremt viktig for brukervennligheten. Derfor er det lagt ned mye arbeid i bygge ulike former for navigering og produktsøk på tvers av ulike kategorier og varianter. Faseterte søk som er en innebygget funksjon i Webnodes er anvendt. Dette for at brukerne enkelt skal kunne finne frem til ønsket produkt ved hjelp av søkefunksjoner som søker etter produkter med flere kriterier samtidig, og hvor opptellingen av antall produkter begrenses til de som matcher brukernes egne forhåndsdefinerte søkekriterier.

Når en kunde navigerer produktsidene, vil de også automatisk bli anbefalt andre relaterte produkter og/eller sammensatte produkter som naturlig hører til samme produktkategori.

Digital markedsføring
I tillegg til selve e-handelsløsningen er også den digitale kommunikasjonen med både eksisterende og nye kunder forbedret. Kampanjer og nyhetsbrev vil kunne bli skreddersydd og automatisk distribuerte til ulike grupper og segmenter av kunder.     

Responsivt design
Nettbutikken er selvfølgelig også responsiv, slik at den tilpasser seg alle ulike typer skjermer og klienter besøker og handler i nettbutikken.

Om Oslo Hi-Fi Center AS
Oslo Hi-Fi Center er Norges eldste og største spesialforretning for gode opplevelser innen lyd og bilde. Den fysiske butikken ble grunnlagt i 1975 og holder i dag til i samme lokaler som den gang. Nettbutikken ble grunnlagt 40 år senere i 2015. 



Kommentarer

Legg til kommentar

  • Content:
  • ;

Om denne bloggen

Dette er en blogg om Webnodes og vårt økosystem. Vi skriver også litt om bransjen, våre aktiviteter og nylanseringer.

Kategorier

Arkiv